A fedélzeti eszköz egyik kulcsfontosságú adata a megfigyelt jármű pozíciója és mozgási paraméterei, ezért az IRIS.base egy precíziós GNSS (Global Navigation Satellite System) chippel, valamint egy 3-tengelyes gyorsulásmérővel és giroszkóppal van felszerelve a mozgás minden paraméterének tökéletes rekonstruálásához. A GNSS chip támogatja az amerikai GPS, orosz GLONASS és a japán QZSS navigációs rendszerek műholdjait, valamint a GPS pontosságot növelő segédrendszereket is (WAAS, EGNOS, MSAS,GAGAN).
A gyorsulásmérő egy 10-bites felbontású 3D szenzor, ami minden irányban akár 0,015g gyorsulást érzékel (g = 9.81 m/s2). A giroszkóp egy ultra érzékeny 3-tengelyes szögsebességmérő.
Az integrált szenzorokon kívül az OBU kapcsolatban áll az objektummal (járművel) is, melyre a következő lehetőségek vannak a rendszercsatlakozó által.
Az IRIS.base számos védelmi áramkört és saját akkumulátort tartalmaz a szabotázs-akciók elhárítása vagy jelzése végett. A ki- és bemenetek védettek a túlfeszültség és az elektromos szikrák ellen. A két antenna csatlakozó különböző típusú, így véletlenül sem cserélhető fel. A belső lítium-polymer akkumulátor töltését egy töltésmenedzser áramkör végzi, és ha az eszközt mégis leszakítják a jármű elektromos hálózatáról, még akkor is akár napokig üzemelhet jelzéseket küldve.
Szintén a megbízhatóságot növelő tényező, hogy a fedélzeti eszköz firmware-e távolról, hálózaton keresztül frissíthető, illetve a készülék rendelkezik távoli konzol technológiával is, így mindig minden paraméter dinamikusan állítható.
Az eszköz egy formatervezett műanyag dobozban helyezkedik el, ennek a doboznak a kialakítása olyan, hogy felszerelve már a fedelét nem lehet eltávolítani. A piacon elérhető ilyen képességű eszközök közül a legkisebb az IRIS.base, könnyen beszerelhető még személyautókba is.
Bármilyen további kérdéssel bizalommal forduljon hozzánk a hwdev@optin.hu címen!
Napi használat esetén nem, ha azonban több, mint három hétig áll a jármű, akkor érdemes felkészíteni azt, mert ilyenkor más elektromos eszköz (autórádió, óra) is lemerítheti az akkumulátort!
A belső tárhely is képes akár 2 hétnyi adat tárolására, de egy microSD kártyával ez akár fél év is lehet!
Igen! Egy kevés műszaki érzék, az autónk ismerete és néhány alap szerszám elegendő a beépítéshez, a részletes leírással akár otthon a garázsban is beszerelhető az eszköz.
A GPS alternatívája, amit az Orosz Űrügynökség tart fenn, és 2011 óta globálisan elérhető pozícionálást biztosít. A GPS-szel együtt használva nagyobb pontosság érhető el.
Bővített telemetria adatok és riasztások mellett is kevesebb, mint 256KB adatot küld egy eszköz óránként, azaz napi 10 óra autózással sem érjük el a havi 30MB forgalmat.