Az IRIS.base egy 100%-ban hazai, magyar fejlesztésű és gyártású, magas technológiai színvonalat képviselő telemetriai eszköz, amely alkalmas személygépjárművek, tehergépkocsik, munkagépek vagy akár vasúti, vízi és légi járművek fedélzeti eszközeként (OBU = on-board unit) azok mozgását és állapotát megfigyelni, kapcsolatot tartani egy központtal, vagy akár beavatkozni.

Pozíció és mozgás

A fedélzeti eszköz egyik kulcsfontosságú adata a megfigyelt jármű pozíciója és mozgási paraméterei, ezért az IRIS.base egy precíziós GNSS (Global Navigation Satellite System) chippel, valamint egy 3-tengelyes gyorsulásmérővel és giroszkóppal van felszerelve a mozgás minden paraméterének tökéletes rekonstruálásához. A GNSS chip támogatja az amerikai GPS, orosz GLONASS és a japán QZSS navigációs rendszerek műholdjait, valamint a GPS pontosságot növelő segédrendszereket is (WAAS, EGNOS, MSAS,GAGAN).

A gyorsulásmérő egy 10-bites felbontású 3D szenzor, ami minden irányban akár 0,015g gyorsulást érzékel (g = 9.81 m/s2). A giroszkóp egy ultra érzékeny 3-tengelyes szögsebességmérő.

Kapcsolat a megfigyelt objektummal

Az integrált szenzorokon kívül az OBU kapcsolatban áll az objektummal (járművel) is, melyre a következő lehetőségek vannak a rendszercsatlakozó által.

  • Összesen 6 kapcsoló bemenet áll rendelkezésre, ebből az első a gyújtáskapcsoló állása, a többi opcionális, egyéb kapcsoló lehet, például ajtónyitás érzékelés, vagy beépíthető céges-magán járműhasználati módkapcsoló.
  • A készülék 2 analóg jelet képes mérni, az egyik csatornán 0-5 V tartományban, a másikon pedig 0-15V tartományban. (Külön kérésre ettől eltérő tartomány is megvalósítható.)
  • A modern tehergépkocsik és munkagépek rendelkeznek olyan digitális csatlakozó felülettel (CAN-busz), ahol egy szabványos protokollon keresztül (FMS) a vezérlő elektronika számos szenzor adatát teszi hozzáférhetővé a fedélzeti eszköz számára. Ez személygépkocsiknál is hasonlóan működik, ott OBD2 csatlakozó található, ami egy OBD-Bluetooth vagy OBD-FMS átalakító segítségével szintén az IRIS.base-hez kapcsolható.
  • Sofőrazonosításra az iButton kulcsos technológiát kínálja a készülék, amely egy olcsó, nagy megbízhatóságú, karbantartásmentes azonosítási technológia.
  • Távvezérlésre 2 kapcsoló kimenete áll rendelkezésre, amellyel kapcsoló reléken keresztül különféle eszközök távolról ki- és bekapcsolhatók (pl. riasztókürt, központi zár).

Bluetooth

Az IRIS.base számos védelmi áramkört és saját akkumulátort tartalmaz a szabotázs-akciók elhárítása vagy jelzése végett. A ki- és bemenetek védettek a túlfeszültség és az elektromos szikrák ellen. A két antenna csatlakozó különböző típusú, így véletlenül sem cserélhető fel. A belső lítium-polymer akkumulátor töltését egy töltésmenedzser áramkör végzi, és ha az eszközt mégis leszakítják a jármű elektromos hálózatáról, még akkor is akár napokig üzemelhet jelzéseket küldve.

Szintén a megbízhatóságot növelő tényező, hogy a fedélzeti eszköz firmware-e távolról, hálózaton keresztül frissíthető, illetve a készülék rendelkezik távoli konzol technológiával is, így mindig minden paraméter dinamikusan állítható.

Méret és doboz

Az eszköz egy formatervezett műanyag dobozban helyezkedik el, ennek a doboznak a kialakítása olyan, hogy felszerelve már a fedelét nem lehet eltávolítani. A piacon elérhető ilyen képességű eszközök közül a legkisebb az IRIS.base, könnyen beszerelhető még személyautókba is.

Terméktámogatás

Bármilyen további kérdéssel bizalommal forduljon hozzánk a [email protected] címen!